viernes, 9 de abril de 2010

Unibertsitatera sartzeko hautoproba (2007 Iraila).

A) Ulermena.

1-Txakur bat hil zitzaidan.
2-Errausteko lekua txantxatzat hartzen zuten
animaliarik ez zutenek.


3-Animaliez nolanahi desegiteak,leku desegokietan
lurperatzea dakar maiz,eta horrek arazoak sor ditzake:
estaterako,inguru ura eta lurra kutsatzea.

B)Gramatika galderak.

4-

Zitzaidan--------Zait.
Zuen------------Du.
Du--------------Zuen.
Dio--------------Zion.

5-

Arduratu-----------Ardura hartu.
Esaterako----------Esate baterako.
Maiz----------------Askotan.
Hedatu-------------Zabaldu.

6-

-Horien beharra ikusi baidute zabaldu dira.
-Antoñanaren iritziz.
-Animaliek merezi duten agurra.
-Nafarroako herritxo batean jaio naizelako.
-Higienikoa zelaren ustez.


C) Idazlana.

Nik orain ez dauzkat etxean animalirik. Inoiz
edo behin nik animaliak etxean
neuzkan. Noiz edo behin nik arraina bat,
dortoka bat, txori bat...etab. etxean neuzkan.
Nik uste dut animalia bat artatu erantzukizun
oso handia da. Jende askok animali erosten
dute, adibidez, txakur txiki bat erosi dute eta
txakurra hazten denean jende hau abandonatu
dute txakur hau. Pertson asko oporretara joan
dira abandonatu animaliak ere. Horregatik
oporraren gero txakurtegiak betetzen dira
eta txakur asko sakrifikatzen.

No hay comentarios: